自分の環境ではHDTによるメッシュが伸びて透明化する現象がこの方法で解決しました。
1年前の書き込みなので周知かもしれませんが、有効だったので共有しておきます。

Open the "hdtPhysicsExtensionsDefaultBBP.xml" or what ever your controlling .xml is for cape, armor, whatever, with Notepad++.
Search for the lines: <hkparam name="maxLinearVelocity"> and <hkparam name="maxAngularVelocity">.
You will see a parameter like <hkparam name="value">255</hkparam>. If your value is not 255, change it to 255.
The stretching appears to happen when the mesh movement moves faster than the max velocity integer.
If you have hdt cape, You can easily reproduce stretching simply by using Whirlwind Sprint shout. Once you change all above parameters, the stretch no longer happens.
I did this for Clothes and Cloaks. I have not had any problems with stretching or invisibility on NPC or Followers.


"hdtPhysicsExtensionsDefaultBBP.xml"もしくはマントなどを制御しているxmlをNotepad++で開く。
次にlines: <hkparam name="maxLinearVelocity">と<hkparam name="maxAngularVelocity">を検索する。
すると、<hkparam name="value">255</hkparam>のようなパラメーターを発見できる。もし255でなければ値を255に書き換える。
伸びる現象はメッシュがmax velocityよりも速く移動したことに起因する。
HDTマントを装備中に"旋風の疾走"を使った場合、メッシュの伸びが再現する可能性が高い。上記の全てのパラメータを変更すれば、メッシュの伸びは起こらなくなる。
私は服とマントに対してこの変更を行った。NPCとフォロワーにおいて、メッシュの伸びと透明化の問題は一切発生しなくなった。

Notepad++
https://notepad-plus-plus.org/download/v7.4.2.html

ソース(投稿者が使用しているHDT装備や髪型なども紹介されています)
http://www.loverslab.com/topic/34345-breasts-stretch-really-far-then-said-npc-sometimes-goes-invisible/page-3#entry1621615